lookjapan.COM - IRC ve mIRC dünyasının forumu!   buy vps


  lookjapan.COM - IRC ve mIRC dünyasının forumu! IF - mIRC Scripting mIRC Scripting Dersleri


Yeni Konu   Cevap Yaz

 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27 Ocak 2015, 22:12   #1
Bir umuttur yaşamak
 
Toprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 09 Eylül 1991
Bulunduğu yer: Konya
Mesajlar: 323
WEB Sitesi: https://www.teklan.com.tr/
IRC Sunucusu: irc.teklan.com.tr
İlgi Alanı: mIRC Scripting
Alınan Beğeni: 211
Standart Agent(s) hakkında detaylı bilgi

Ders: Agent(s) açıklaması ve kullanımı.
Yazılış tarihi: 26 Eylül 2007 Çarşamba.
Yazan: L4roXyL

-

Bazen web sitelerde/programlarda/mIRC Script'lerde görmüşsünüzdür; sihirbaz bir amca(merlin) diye nitelendirdiğimiz, microsoft tarafından özel yapım olan animasyon yapımını.

Bu sihirbaz amcamıza, mIRC'de görev verebileceğimizi biliyormuydunuz?
İstersek onu konuşturabilir, hareket ettirebilir, şekliyle oynayabilir, hatta müzik dosyası çaldırabiliriz.

-

mIRC Help dosyasında kısaca bilgi verilmiş;
Bende size uygulanan komutları detaylı bir şekilde açıklıyacağım.

Kullanım çeşitleri;

Yüklemek için; /gload [-h] araç-ismi
Yani örneğin;
/gload IF yaptığımız'da;
Loaded agent 'IF' (default)
Cevabını alırız bunun manası, IF adındaki araç yüklendi demektir.
Buradaki -h parametresinin manası hide(gizle) demektir.
Yani, /gload IF araç-ismi(standart olan merlin.acs'dir) yaptığınız'da araç yüklendikten sonra mIRC'i simge duruma küçültseniz bile, arac yinede görünecektir.
Ama, /gload -h IF yaptığınızda, araç yüklenicek ve simge durumuna geçtiğiniz zaman otomatik gizlenicektir.

Kaldırmak için: /gunload araç-ismi
Yani; /gunload IF yaptığımızda;
"Unloaded agent 'IF' (IF adındaki araç kaldırıldı)
Cevabını alırız.

Araç'ı hareket ettirmek için kullanılan komut; /gshow <araç-ismi> [x] [y]
Buradaki "x" ve "y" aktif penceredeki kısımlardır.
Örneğin; /gshow IF 0 0 yaptığınızda, araç'ı mIRC'in sol üst köşesine taşıyacaktır.
Örneğin; /gshow IF 900 600 yaptığınızda, araç'ı mIRC'in sağ alt köşesine taşıyacaktır.

Araç'ı gizlemek için: /ghide araç-ismi
Yani; /ghide IF yaptığımızda, araç'ı tray'a atarak saklıyacaktır.
Araç'ı tekrar göstermek için; /gshow araç-ismi
Yani; /gshow IF yaptığınızda, araç'ı son taşıdığınız yerde tekrar aktif kılarsınız.
Tabiki, /gshow IF [x] [y] mantığıyla istediğiniz yere gizlilikten çıkartarak taşıyabilirsiniz.

Araç'ı oynatmak için; /gshow <araç-ismi> [x] [y]
Yani; /gshow IF 100 60 komutunu uyguladığınız taktirde;
IF isimli araç'ı, araç'ın kendi animasyon özelliği ile "100(x) 60(y)" noktasına taşıyacaktır.

Araç'ın boyutları ile oynamak; /gsize <araç-ismi> [w] [h]
Yani; /gsize IF 60 60 yaparsanız, araç 60x60 boyutunu alıcaktır.
Normal(standart) boyut; [w(128)] [y(128)] olarak atanmıştır.

Araç'a işlev yaptırmak(Konuşturmak, sesli konuşturmak vb)
Kullanım; /gtalk -kwlu <araç-ismi> <yazı |(veya) <ses dosyası |(veya) yazı>>
Parametreler;
Bilgi: (-w) Herhangi bir waw dosyasını açmak için kullanılır.
Örneğin; /gtalk -w IF ses(waw dosyasının ismi) yazı(lar)
Şeklinde yaptığınız zaman; araç o waw'ı çalar ve sonundaki text'leri baloncuk halinde gösterir.

Bilgi: (-k) Herhangi bir text'i araç'a düşündürerek(ayrı bir baloncuk sitilidir) okutmak için;
Örneğin; /gtalk -k IF yazı(lar)
Şeklinde yaptığınız zaman; araç yazılar kısmına yazıcağınız iletiyi düşünme baloncuğu ile gösterecektir.
Bu 2 parametreyi bilmeniz yeterli olacaktır.

Araç'ı özel animasyonlar ile oynatmak.
Ve en zevkli komutlardan birisine geldik(/gplay)
Kullanımı; /gplay <araç-ismi> <animasyon-ismi ve/ya numarası>
Bu komut ile araç'ı farklı şekillerde oynatabilirsiniz.
İki şekilde oynatma imkanınız var;
1- Animasyon numarasını girerek,
2- Animasyon ismini yazarak.

Örneğin; /gplay IF sad yaptığınız'da, araç yüzüne üzüntülü bir ifade katıcaktır.
Tabi bu duygu ifadelerinin her birisi numaralıdır.
Yani numaralı sistemle'de yapabilirsiniz.
Örneğin: /gplay IF 15 yaptığınızda araç kendini gizleyip, tekrar meydana çıkacaktır.
Numaraların işlev yaptığı anımasyonları aşşağıda vereceğim.

Araç'ın belirli noktayı işaretlemesini/göstermesini sağlamak.
Komut; /gpoint <araç-ismi> [x(Yukarı)] [y(Aşşağı)]
Örneğin; /gpoint IF 200 0 yaptığınız'da ellerini yukarıya doğru açıcaktır.

Araç'ı herhangi bir işlev yaparken durdurmak.
Komut: /gstop <araç-ismi> [talk play]
Talk: Konuşuyorsa, durdur.
Play: Oynuyorsa, durdur.
Kullanımı; /gstop IF talk araç'ı durdurur.

Araç'ın ayarlarını değiştirmek.
Komut; /gopts -bieqnh <araç-ismi> <on off size pace hide nosize nopace nohide langid>

Parametre açıklamaları;
Bilgi: (-h) on/off Araç'ın saklanma ayarıdır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli; /gopts -h IF on (Aracın saklanması açılır)
Bilgi: (-b) on/off Araç'ın balon özelliğini açmak/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli; /gopts -b IF on (Aracın balonlarını açar)
Not: /gopts -b IF on nopace ve/ya nohide ve/ya nosize yaptığınız'da,
Yazığınız özellik hariç(örneğin; nohide(gizlilik sorgulaması)) diğerlerini açıcaktır. Ve bu hepsi için geçerlidir.
Bilgi: (-e) on/off Araç'ın efeklerini açmak/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli; /gopts -e IF on (Araç'ın efeklerini açar)
Bilgi: (-n) on/off Araç'ın dil tanıtımını gösterir.
Not: //echo -a $agent(araç-ismi).langid yaptığınızda, aracın dil tanımı karşınıza çıkacaktır.
Kullanımı: /gopts -n IF on dil-tanımı
Bilgi: (-i) on/off Araç'ın idle süresini açıp/kapamak için kullanılır, on yaptığınızda açılır ve off yaptığınızda kapanır.
Kullanım şekli; /gopts -i IF on (Aracın idle'sini açar)

Kullanılan komutlar bu kadardır.

-

Birde agent'a ait bir kaç identifier var onları açıklıyayım.

1- $agentver : Agent arac'ının version'u hakkında bilgi verir.
Kullanım: //echo -a $agentver
2- $agentstat : Kaç adet arac'ın hazır olduğunu gösterir.
Kullanım: //echo -a $agentstat
3- $agentname : on agent event'ı ile birlikte kullanılır.
Örneğin; on *:agent: { echo -a Arac ismi: $agentname } gibi.
4- $agent(Numara veya araç-ismi).char : Hangi arac'ı kullandığınızı gösterir.
Kullanım: //echo -a $agent(araç-ismi).char
5- $agent(araç-ismi) : Bir çok uzantısı olan bir identifier.
Tek tek açıklıyacağım.
a- $agent(araç-ismi).name : Oluşturulan arac'ın ismini verir.
b- $agent(araç-ismi).fname : Arac'ın gerçek ismini verir.(Örnek: merlin.acs)
c- $agent(araç-ismi).visible : Arac'ın aktif olup olmadığını gösterir.
d- $agent(araç-ismi).x : Arac'ın o anki yükseklik oranını gösterir.
e- $agent(araç-ismi).y : Arac'ın o anki alçaklık oranını gösterir.
f- $agent(araç-ismi).w : Arac boyutunun yükseklik değeri.
g- $agent(araç-ismi).h : Arac boyutunun genişlik değeri.
h- $agent(araç-ismi).ow : Arac boyutunun orjinal yükselik değeri.
l- $agent(araç-ismi).oh : Arac boyutunun orjinal genişlik değeri.
m- $agent(araç-ismi).speed : Arac'ın konuşma hızının değerini gösterir.
n- $agent(araç-ismi).idle : Arac'ın idle'sinin açık olup olmadığını belirtir.($true(açık) $false(kapalı))
o- $agent(araç-ismi).effects : Arac'ın efeklerinin açık olup olmadığını belirtir.($true(açık) $false(kapalı))
ö- $agent(araç-ismi).active : Arac'ın aktif olup olmadığını gösterir.(Sonuc 1 ise; Aktif fakat hide(gizli) konumundadır. Sonuc 2 ise; aktif konumdadır ve gizli değildir)
p- $agent(araç-ismi).langid : Arac'ın dil tanımının id numarasını verir.
r- $agent(araç-ismi).balloon : Arac'ın balon ayarının açık olup olmadığını ve hangi konumların açık olduğunu gösterir.
s- $agent(araç-ismi).hide : Arac'ın otomatik gizli konumunda olup olmadığını gösterir.($true(açık) $false(kapalı))

Farklı kullanım;
a- $agent(araç-ismi,0).anim : Arac'da kaç adet animasyon bulunduğunu gösterir.
Ek bilgiler;
Kullandığınız arac'da kaç adet animasyon olduğunu ve isimlerinin neler öğrenmek için şu kodu ekleyin

Kod:
 
alias arac { 
 var %1 = 1,%2 = $agent($1,0).anim 
  while %1 <= %2 { 
  echo -a $+(-,$chr(32),Numara:,$chr(32),$chr(2),%1,$chr(2),$chr(32),Animasyon ismi:,$chr(2),$chr(32),$agent($1,%1).anim) 
  inc %1 
 } 
}
Kullanım şekli; /arac araç-ismi | Örneğin: /arac IF

Mesela agent'le nemi yapılabilir?
Örneğin, script'inizin ilk açılışında; sihirbaz'ı oynatabilirsiniz.
Çok basit bir örnek vericem hepinizin anlıyacağı şekilde;

on *:start: { inc %_ 1 | if %_ == 1 { .gload ok | .gshow ok 15 | .gshow ok 400 300 | .gplay ok 71 | .gtalk ok Bilmemne script'e hoşgeldiniz; $+($me,.) | .gtalk ok Neyse $me ben gidiyorum görüşürüz öptüm | .ghide ok | .timer 1 20 .gunload ok } }

Gibi şeyler yapabiliriz.
Ayrıca komutlarla yapılamıyan bazı basit ayarları vardır; o ayarları yapmak için, arac'ın üzerine sağ tıklayıp "Agent Properties" popups'unu tıklayabilirsiniz.

Umarım yeterince açık olmuştur.
Kolay gelsin.





Ölmek için doğmuştur ya insan; O yüzden her yağmur sonrası Toprak kokusunu sever.
 Toprak isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı

Yeni Konu   Cevap Yaz

Etiketler
agents, bilgi, detaylı, hakkında


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
CR Server Hub Hakkında Bilgi Goemon ConferenceRoom 6 07 Mart 2015 20:15
CR de AdminServ Hakkında Bilgi Goemon ConferenceRoom 0 05 Mart 2015 11:08
Çin Edebiyatı Hakkında Bilgi Violent İslamiyet 1 23 Şubat 2015 15:31
Zeus hakkında bilgi Painfully İslamiyet 0 27 Ocak 2015 19:23
Playing sound(s) hakkında detaylı bilgi Toprak mIRC Scripting Dersleri 0 26 Ocak 2015 01:48

web hosting web hosting
 buy vds
 vps buy

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.